Přijímání elektronických dokladů
Pro město Plzeň a magistrátní úřady jsme s několikaměsíčním předstihem, než tuto povinnost ukládá zákon, zprovoznili přijímání elektronických dokladů. Na možnost využít elektronickou občanku upozorňuje modré logo u vstupu na konkrétní úřady. 👉
Zjednodušení života občanům v podobě využívání elektronické občanky pro nás znamenalo zřízení ověření eDokladů u 273 zaměstnanců všech agend magistrátu, kteří při své činnosti přicházejí do styku s klienty a ověřují jejich totožnost. Jsou to třeba žádosti o vydání cestovního dokladu, agenda na odboru registru vozidel a řidičů, na Czech pointu, živnostenském úřadu a dalších. Takové ověření je možné i v terénu třeba u zkušebních komisařů a samozřejmě na úřadech všech deseti městských obvodů.
A jaká je výhoda elektronických dokladů? Oproti plastovému občanskému průkazu nejde ten elektronický ztratit nebo odcizit!
Doklad totožnosti si můžete do svého mobilu nahrát prostřednictvím aplikace https://edoklady.gov.cz/, kde je celý proces i podrobně vysvětlen.
Další novinky